Min viktnedgång

tisdag 4 oktober 2011

Nu är det nog bara timmar kvar tills vågen visar tvåsiffrigt..... kan ta mig tusan inte sluta upp med att väga mig varje dag, fast va gör det... händer ju hela tiden framsteg.

Fick ett underbart gott recept på majsknäcke bröd av min kollega Cizzi på jobbet. Hur enkelt som helst och jag gillar verkligen sånt som går snabbt att göra.... bara mäta upp i bunken, röra ihop och sen bre ut på en plåt med bakplåtspapper. Tar max ett par minuter.


Majsknäckebröd
2 dl majsmjöl
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrö
0,5 dl krossade linfrö
(ev. lite pumpakärnor 0,5 dl oxå om man vill)
0,5 tsk salt
0,5 dl rapsolja
2,5 dl kokande vatten

Blanda ihop, bred ut på bakplåtspapper, skär rutor sen in i ugnen 150 grader i 1 timme
Jag tog flingsalt och smulade och strödde över innan jag gräddade oxå men det är ju en smaksak och man kan även ha flingsalt eller grovsalt i smeten om man vill istället för finsaltet.

Gott att göra själv till ostbrickan!!

Låt väl smaka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar