Min viktnedgång

fredag 7 oktober 2011

Kreativa barn man har..... blev nerringd i eftermiddag när killarna kommit hem från skolan..... dom hade bakat. Då kan man genast se köket framför sig och jag lovar.... den bilden ni kan tänka er är vad som mötte mig när jag kom hem. Dom har nog använt/provat det mesta i köket att röra ihop smeten med.... stavmixern, elvispen, ett antal slevar och till och med potatisstöten... allt låg fin på diskbänken med lite smet kladdat på allt!

Dom hade kollat i min bakbok... 7 sorters kakor och fastnat för Munkar..... försökte förklara för dom att det är inte ugnen man ska använda när man gör munkar... de frågade hur man satte ugnen på 180 grader!
Fick fullt sjå med att förklara att de minsann fick vänta tills jag kom hem för munkarna ska ju friteras i 180 graders olja!!

Fick tyvärr slänga all smet när jag kom hem men vi får väl testa baka nytt i morgon!!

Äntligen har vågen visat tvåsiffrigt, har bara inte uppdaterat här sen dess.... men så underbart skönt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar