Min viktnedgång

torsdag 13 oktober 2011

är fortfarande förkyld även om det börjar bli bättre.....

Ingen bra start på min dag idag... åt lite gröt till frukost och sen tog det inte lång tid innan det kom upp igen. Tror att jag hostade så mycket så att det vände och kom upp. Pratade med en sköterska om detta idag och jag har ju haft ett par "dumpningar" nu. Dumpning = illamående, frossa, smärta och extrem trötthet. Får detta när jag ätit för fort eller för mycket. Ska minska mina portioner nu.... har lagt upp 1 ½ dl mat i en liten tallrik men tydligen klarar jag inte den mängden. Ska ta mindre och oftare istället. Dumpning är ingen kul sak.... fick det i eftermiddag igen.... halvt knäckebröd räckte tydligen men kom på sen att jag druckit ganska mycket vatten innan så det va nog redan fullt.

Har varit inne på återbesök idag och det var positivt, mina prover va fina och de tyckte jag hade gått ner bra!! Nu står vågen på 98 kilo....  härligt. 14 kilo på 5 veckor! Det ska jag absolut vara nöjd med... kommer troligen att avta nu så jag ska inte förvänta mig den nedgången som varit tidigare.

Så snart jag är fri från infektion är det träning som gäller... är riktigt taggad på att börja jogga lite... få se hur det känns i helgen.
Nu är det full fart på kattungarna oxå... dom ger sig ut på utflykter i huset... men ser dom mig får dom fart och vill gärna klättra upp men fy tusan vilka klor dom har!! Känns minst sagt!

2 kommentarer:

  1. Fy, gumman!! Att må illa och inte kunna behålla maten är det värsta!! Hoppas att du tänker på vätska!! Minst 1,5 L/dag!!!!! Va rädd om dig och ha inte för bråttom!!!! Tänker på dig!!!! Puss och Kram.

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig mammsen! 14 kilo är ju hur mycket som helst!! Hoppas du blir bättre snart :) Saknar er! Love yooou
    /Malin

    SvaraRadera